niedziela, 11 grudnia 2016

Najlepsze rude farby do włosów. Spis rudych drogeryjnych farb, które używałam.

Hej dziewczyny !

wiele osób pyta mnie, czym farbuję włosy. Zauważyłam, że to pytanie pada najczęściej po zastosowaniu dokładnie tych samych farb. Gdy tylko przyeksperymentuję,  odsetek pytających osób jest nieco niższy. Oczywiście to błahostka, ale pozwala obiektywnie spojrzeć na to, co tak właściwie zrobiłyśmy sobie na głowie. Kto chociaż raz w życiu zafarbował włosy na rudo to wie, że to ciężki kawałek chleba. Najpierw kolor jest taki sobie, potem przepiękny a potem beznadziejny. Klasyka gatunku. Po tylu latach farbowania wypracowałam kilka sposobów na to, aby kolor był bardziej przewidywalny i w dużej mierze odpowiadał moim oczekiwaniom. To bardzo trudny kolor i moim zdaniem większości osób nie pasuje. No nie pasuje za Chiny Ludowe i czasami można otrzeć się wręcz o śmieszność bądź wulgarność. Poniżej znajdzie listę farb drogeryjnych, które osobiście używałam. Jedne były lepsze, inne gorsze, jeszcze inne używałam z braku laku bądź w nadzieji, że tym razem wyjdzie coś lepszego. Na szczęście mam też swoje perełki, które bez obaw mogę wrzucić do koszyka.


LISTA FARB W KOLORZE  MIEDZIANY BLOND / MIEDŹ, KTÓRYCH UŻYWAŁAM : 

1. L'Oreal Paris Exellence 7.43 Blond Miedziano - Złocisty
2. L'Oreal Preference K2 7.43 Shangrilla Miedziany Blond
3. Joanna Naturia 220 Płomienna Iskra
4. Joanna Naturia 221 Jesienny Liść
5. Garnier Color Naturals 7.40 + Miedziany Blond
6. Palette Salon Colors 9-7 Miedziany Blond
7. Color & Soin 8C  Miedziany Blond
8. Palette Intensive Color K8 Jasna Miedź
9. Palette Intensive Color K16 Miedź 
10. Palette Deluxe 562 Intensywna Miedziana Czerwień
11. Syoss Oleo Intense 6-76 Złocista Miedź
12. Garnier Olia 7.40 Intensywna Miedź
13. Palette Perfect Care Color 390 Jasna Miedź
14. Wellaton 8/74 Karmelowa Czekolada

Możliwe, że o kilku z nich zapomniałam, ale te 14 farb to i tak całkiem sporo. Spośród nich mogę wyróżnić kilka, które kupuję sporadycznie lub często. Są też takie, które kupiłam tylko raz i przeklinałam szorując 5 raz głowę.


Średnio lubię robić sobie zdjęcia, a tym bardziej nie mam udokumentowanej każdej zmiany na głowie. Same wiecie, że kolor zmienia się z dnia na dzień i to, że dzisiaj wyszły nam wściekle czerwone włosy może oznaczać, że za tydzień będziemy miały miedziany blond. To zjawisko świetnie obrazują powyższe zdjęcia Christiny Hendricks i Marty Grycan. Oczywiście nie wykluczam, że to zabieg celowy i może obie Panie w tamtym czasie chciały uzyskać bardzo jasną miedź na włosach, jednakże mnie taki kolor kojarzy się wyłącznie z wypłukanym, mało estetycznym odcieniem miodowego blondu a nie płomiennym rudym. Taki "sprany rudy"  mnie osobiście średnio pasuje.

NAJLEPSZE RUDE FARBY DO WŁOSÓW: 

1. Palette Intensive Color K8 Jasna Miedź
2. Palette Intensive Color K16 Miedź 
3. Wellaton 8/74 Karmelowa czekolada

Krótka lista, co? No niestety to jedyne produkty, które na tę chwilę spełniają moje oczekiwania. Po pierwsze kolor Karmelowa Czekolada jest mocno przewidywalny, na "spranych" włosach wychodzi piękny brązowo-miedziany odcień. Nikt się nie zorientuje, że nie jest naturalny. Absolutnie nie ma szans na czerwone refleksy czy pomarańczową czuprynę. Bardzo ciepły, przyjemny kolor. Niestety wadą tego produktu jest to, że wszystko co w nim było rude prędko znika a pozostaje tylko brązowy dla mnie mało interesujący odcień. Świetnie sprawdza się w sytuacji, gdy w jednym miesiącu trochę mnie poniesie i kolor wyjdzie zbyt oczywisty. Wówczas następnym razem farbuję karmelową czekoladą i w tym połączeniu wychodzi idealnie.


Następnym moim ulubieńcem jest Palette Intensive Color K8 Jasna Miedź. To pewniak. Nawet gdybym miała zafarbować włosy dzień przed wielką imprezą to wiem, że mamy to! Idealny odcień, ani za czerwony ani za jasny. Świetnie pokrywa odrosty i dobrze współgra z poprzednimi farbami, które pokrywają moje włoski. Znowu jednak jest jedna wada, która powoduje, że nie można powiedzieć, że jest to produkt idealny. 8 dni od farbowania nie ma po niej śladu, jeżeli tak jak ja, myjesz włosy praktycznie codziennie. No niestety zmiana jest na tyle dyskretna i naturalna, że szybko wraca do stanu poprzedniego.

I ostatni a zarazem najczęściej stosowany przeze mnie produkt to Palette Intensive Color K16 Miedź. Co prawda na początku przypomina odcień Christiny na drugim zdjęciu tylko mniej jednolity, ale po 2-3 umyciach jest fenomenalny. Ostatnio zrobiłam nim nawet Ombre! Górę zostawiłam jaśniejszą, płynnie przechodząc do intensywnej miedzi. Wyszło super a wypłukiwanie nie było uciążliwe. Moim zdaniem ten produkt nie ma wad, no chyba, że uznać za wadę początkowo czerwony odcień włosów. Nie mniej jednak to najlepszy produkt na rynku farb drogeryjnych i gdy tylko widzę, że jest w promocji od razu biorę 2 pudełka na zapas. Właśnie co ważne: co ciekawe, ten kolor inaczej wychodzi na moich włosach, gdy mam tylko 1 pudełko a inaczej, gdy zużywam 2. Im mniej nałożę farby i dokładniej postaram się rozetrzeć ją na włosach, tym kolor jest przyjemniejszy. Przy zbyt dużej ilości produktu kolor jest mocno czerwony, żarówiasty i oczywisty.

To moje propozycje. Jeśli ktoś zna lepsze, bardzo proszę o napisanie w komentarzu, jaką farbę polecacie :) !

7 komentarzy:

  1. Ten kolor na drugiej modelce mi się najbardziej podoba, ponieważ jest najbardziej żywy ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Nosiłam czerwienie pod koniec podstawówki i na początku liceum. Lubiłam się w tym kolorze, ale treaz bym do niego nie wróciła, bo powracanie do bardziej naturalnego odcienia, w moim przypadku chłodnego, jest prawdziwą katorgą. Obecnie mam jaśniejsze pasemka i raczej na jakiś czas przy nich pozostanę.

    OdpowiedzUsuń
  3. też mi się nie podoba taki sprany rudy, bardzo wymywa twarz. Taki ognisty wygląda super! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja teraz kupiłam czerwony rozjaśniacz i będę miała czerwone końcówki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. A do farbowanych włosów polecam wodę z filtra prysznicowego z systemem kdf - po pielęgnacji w takiej wodzie włosy lepiej lśnią a kolor nie blednie tak szybko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Musze pokazac ten post mojej mamie, ktora uwielbia wszelkie miedziane odcienie na glowie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Peb muab cov tshuaj rau kev kho mob ntawm ntau yam kev teeb meem, los ntawm kev siv ib tug yeeb tshuaj uas yog twb nkag nrog grain yuav kho tau tus kab mob no kiag li.

    Obat Epilepsi

    Obat Jantung Bocor Anak

    Obat Lipoma

    Obat Gerd

    OdpowiedzUsuń

Lubię długie komentarze - jeśli masz ochotę mi o czymś opowiedzieć, to wal śmiało - zawsze odpisuję i zaglądam również do Ciebie :)