czwartek, 28 lipca 2016

KORANA, PROPOLIS ŻEL DO MYCIA CIAŁA Z 20% EKSTRAKTEM Z PROPOLISU

Korana to rodzinna firma  założona w Katowicach w 1993 r. Cóż za przypadek - moje miasto, mój rok urodzenia. Misją firmy jest tworzenie kosmetyków naturalnych do pielęgnacji skóry ciała i włosów. Ze względu na pszczelarskie tradycje rodzinne, bazą wielu kosmetyków tej marki jest propolis, miód oraz wosk pszczeli. Co ważne, firma posiada własne laboratorium Lab- Test i od ponad 20 lat świadczy usługi medyczne z zakresu analityki ogólnej, hematologii i koagulologii, biochemii, hormonów, markerów nowotworowych, immunologii, alergologii, diagnostyki chorób zakaźnych oraz bakteriologii. Wracając do samych produktów, jeżeli nie interesuje Was seria propolisowa, do wyboru mamy jeszcze serię Hydro, Egipt, Grecka oliwka oraz Ziołowa dieta kosmetyczna. Ja zdecydowałam się na wypróbowanie kilku kosmetyków z propolisem ze względu na moją problematyczną skórę. Zapraszam do czytania.


----- O ŻELU -----
Żel do mycia ciała polecany jest do stosowania w przebiegu trądziku, zmian łojotokowych i stanów zapalnych. W swoim składzie zawiera 20% aktywny propolis, który wykazuje silne właściwości antybakteryjne i regulujące. Dodatkowo synergiczne działanie wyciągu z korzenia lukrecji i zmielonym orzechem makadamia usprawnia krążenie i pobudza skórę do odnowy komórkowej.  Formuła żelu oparta jest na wyciągu z palmy kokosowej i kukurydzy. Ze składników kojących w składzie znalazły się substancje takie jak alantoina i D-Panthenol. I bardzo ważne: jest to produkt nieperfumowany, antybakteryjny i o naturalnej barwie. Skład produktu jest naprawdę dobry, zwłaszcza, że jest to produkt do pielęgnacji ciała. Jako detergent zastosowano SLS, który posiada Nordycką Etykietę Ekologiczną, czyli certyfikat produktu przyjaznego dla środowiska od produkcji do utylizacji. Emulgatorem w tym kosmetyku jest łagodny poliglukozyd laurylowy, który także ma certyfikat, tym razem ECOCERT. Substancją praktyczną, zapobiegającą wysychaniu kosmetyku czy krystalizacji w tym kosmetyku  jest betaina, która otrzymywana jest z buraka cukrowego. W związku z powyższym uznałam ten kosmetyk za bezpieczny i godny wypróbowania. Jak się sprawdził? 


----- MOJA OPINIA -----
Przede wszystkim uwagę przykuwa zapach. Jest naturalny, trochę dziwny. Ciężko stwierdzić co mi przypomina, ale z pewnością nie zapach miodu. Jak wącham go w opakowaniu to kompletnie mi nie przeszkadza, ale biorąc prysznic, który jest nie tylko codzienną czynnością, ale też pewnym rytuałem to jednak brakuje mi tej przyjemnej woni, która pozostaje na skórze. Na szczęście ten zapach jest ulotny i tuż po skończonym prysznicu przestaję go wyczuwać. Moja uwaga do firmy jest jednak taka, że może jednak warto pomyśleć nad jakimś przyjemnym, naturalnym składnikiem, który nieco wzbogaciłby zapach tego żelu. Myślę, że w dużej mierze przyczyniłoby się do wyboru tego produktu przez konsumentów, zwłaszcza, że jego działanie jest takie, jak obiecuje producent. Nie stosowałam go do mycia mojej buzi, bo ma dość ostre drobinki jak na peeling drobnoziarnisty,ale na dekolcie, który od czasu do czasu także posiada jakieś zmiany skórne zdziałał cuda. Drobne niedoskonałości zniknęły i jak dotąd nie powróciły. Jeśli chodzi o wydajność tego produktu, to muszę stwierdzić, że stosując zalecenie producenta, czyli aplikację żelu na gąbkę, a nie bezpośrednio na ciało, to w ciągu 2 miesięcy zużyłam dopiero pół opakowania.


Podsumowując, to produkt skuteczny i z dobrym składem. Moim zdaniem jedynym mankamentem jest zapach, który nie każdej z Was może przypaść do gustu. Jeśli jednak macie problematyczną skórę dekoltu, ramion czy pleców to myślę, że warto się poświęcić i regularnie stosować ten kosmetyk. W sklepie internetowym Korana żel kosztuje 17 zł za 300 ml produktu. Stacjonarnie kosmetyki widziałam m.in. w Aptece Magicznej i Drogeriach Polskich.

Dajcie znać, czy znacie markę Korana i jakie są Wasze doświadczenia z produktami zawierającymi propolis :)

1 komentarz:

  1. mało się o tym propolisie mówi, a szkoda. żelu do mycia ciała jeszcze nie testowałam, za to na co dzień tez używam kosmetyku z aloesem i propolisem własnie. Benton Aloe Propolis Soothing gel. Świetnie koi i łagodzi stany zapalne skóry i działa bakteriobójczo :) próbowałaś może??

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteś. Chętnie zajrzę i do Ciebie ;-)