poniedziałek, 2 marca 2015

Domowy napar z lawendy - właściwości i zastosowanie w kosmetyce.

Szczerze znudziło mnie ciągłe zamawianie hydrolatów ze sklepów z półproduktami. Woda różana już mi się przejadła. Chcący trochę urozmaicić pielęgnację, jednocześnie oszczędzając lichy portfel, postanowiłam samodzielnie stworzyć taki napar i mieć go na zdecydowanie dłużej. Po krótce pokażę Wam, co jest potrzebne do stworzenia domowego naparu lawendowego oraz jak sprawdza się na mojej trądzikowej skórze.



Mogłabym przytoczyć Wam szereg właściwości lawendy m.in. te na układ trawienny, ale ja jak na razie ograniczyłam się do użytku zewnętrznego. Kto ma ochotę na więcej, polecam poczytać na temat herbatek z lawendy, które podobno działają jak naturalny środek uspokajający.


WŁAŚCIWOŚCI LAWENDY 

Ze względu na silne właściwości antybakteryjne i w dużym stopniu antygrzybicze, lawenda polecana jest w leczeniu trądziku. Przyspiesza regenerację naskórka i ułatwia gojenie ran. Zdecydowanie sprawdza się w przypadku trądziku ze zmianami ropnymi. Stosowana jest także do produkcji kosmetyków antycellulitowych.





JAK PRZYGOTOWAĆ NAPAR LAWENDOWY ? 

Przede wszystkim potrzebujemy suszonej lawendy, wrzącą wodę oraz butelkę, w której mamy zamiar przechowywać napar. Z racji tego, że nie zawiera żadnych konserwantów, polecam trzymać go w lodówce. Do butelki wsypujemy kilka łyżeczek, zalewamy wrzątkiem i gotowe !





JAK DZIAŁA NA MOJEJ SKÓRZE ?

Szczerze powiem Wam, że efekt jest dokładnie taki sam, jak przy stosowaniu hydrolatu lawendowego. Skóra na twarzy jest przyjemnie ukojona i w dodatku przyjemnie, naturalnie pachnie. Lubię też przykładać nasączone płatki na oczy. Nie uczula mnie ani nie powoduje swędzenia. W mojej lodówce stoi już 2 tygodnie, używany jest codziennie, a mimo to nadal nie stracił swoich właściwości. Swoją drogą nawet nie wiem, jakim cudem ten śliczny woreczek lawendy pojawił się w moim domu. Ze względu na Was poszukałam kilka sklepów, w którym możecie kupić suszoną lawendę. Jest to m.in. Lawendowa Farma, e-naturalne, Skworcu.com.pl czy Lawendziarnia


Dacie się skusić na ten domowy tonik ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteś. Chętnie zajrzę i do Ciebie ;-)