piątek, 9 stycznia 2015

Zmieniłam zdanie o Dermaglin ? Maseczka przeciwtrądzikowa z glinką kambryjską .

Dermaglin to chyba pierwsza naturalna firma, jaką nieświadomie poznałam. Buszując między półkami Rossmana, nie raz wpadła mi w ręce. Mimo wszystko szybko trafiała z powrotem na półkę. Nie wiedzieć czemu, nigdy jej nie kupiłam. Jakiś czas temu był ten pierwszy raz i wypróbowałam dwa opakowania maseczek oczyszczająco - odżywczych. Niby skład doskonały, działanie oczyszczające prawidłowe, ale uczucie po zmyciu.. dla mnie  nie do przyjęcia. Cóż, to nie wina producenta, lecz moja. Po pierwsze, maska jest skierowana do osób potrzebujących ujędrnienia i napięcia skóry. Co najlepsze, faktycznie takowy efekt otrzymałam. Nieco zraziło mnie to doświadczenie i przez pewien czas nie korzystałam z produktów firmy. Chyba pierwszy raz stwierdzam, że warto korzystać z zaleceń producenta, co do przeznaczenia dla konkretnej grupy osób. Tym razem nadarzyła się okazja, aby wytestować maski skierowane do cery trądzikowej, czyli dokładnie takiej, jaką posiadam ja. Zapraszam do szczegółowej analizy ;-)


SKŁAD MASKI PRZECIWTRĄDZIKOWEJ

Prosty i łatwo czytelny. Zgodnie z kolejnością i moją interpretacją :

Kaolin Clay - glinka kambryjska, działanie oczyszczające, odżywcze i regenerujące.
Aqua - woda , rozpuszczalnik glinki.
Propylene Glycol - glikol propylenowy, hydrofilowa substancja nawilżająca skórę. Ma zdolność przenikania przez warstwę rogową naskórka, dzięki czemu pełni rolę promotora przenikania - ułatwia w ten sposób transport innych substancji w głąb skóry. Przez niektórych uważany za najgorsze zaraz po parafinie ze względu na właściwości uczulające. Może być stosowany nawet  w 50 % stężeniu w gotowych preparatach.
Aloe Barbadensis Extract - ekstrakt z aloesu, działa nawilżająco, chłodząco i kojąco na skórę. Posiada związki takie jak: aloina, aloinozydy, aloeemodyna a także polisacharydy, białka, aminokwasy, żywice, antrazwiązki, kwasy organiczne (bursztynowy, cynamonowy), witaminy (tiamina, biotyna). Wygładza i ujędrnia skórę, regeneruje ją, utrzymuje wilgotność, działa przeciwzapalnie, łagodząco, posiada właściwości filtrujące promienie słoneczne. Pobudza regenerację naskórka i ziarnowanie tkanki łącznej właściwej. Stosuje się go w pielęgnacji cery suchej, dojrzałej jak i trądzikowej. Nawilża skórę wnikając w jej głębsze warstwy.
Avena Sativa Bran Extract - ekstrakt z owsa,  pielęgnuje skórę wrażliwą. Wysoka zawartość związków polifenolowych, które mają silne właściwości przeciwutleniające, czyni z owsa doskonały składnik kosmetyków przeznaczonych do skóry dojrzałej i wrażliwej, nawet ze skłonnością do atopii. Preparaty z owsem działają zmiękczająco i nawilżająco na skórę, sprzyjają jej regeneracji i łagodzą podrażnienia.
Dehydroacetic Acid - Identyczny z naturalnym konserwant, dopuszczony przez instytucje certyfikujące kosmetyki naturalne.


ZALETY PRODUKTU

Konsystencja tej maseczki jest fenomenalna. Nakładana pędzelkiem tworzy gładką taflę na twarzy. Po nałożeniu grubej warstwy nie wysycha, więc nie wymaga zraszania wodą/ hydrolatem na te 20 min. Zapach jest mi obojętny, więc trudno powiedzieć, czy przeszkadza. I najważniejsze - działanie.
Bardzo, ale to bardzo polubiłam się z tą maseczką. Skóra jest dokładnie oczyszczona i przede wszystkim - nieprzesuszona. Zmywanie było łatwe i przyjemne w przeciwieństwie do klasycznej glinki, którą sama rozrabiam. Niemniej jestem zaskoczona, ale  mając 3 w zapasie, zużyłam je w ciągu miesiąca, co do tej pory przychodziło mi z wielkim trudem. Po prostu znakomity produkt.

WADY PRODUKTU 

Cena mogłaby być niższa. Jedna saszetka kosztuje około 5 złotych i wystarcza na jedną aplikację. Oczywiście możecie sobie ją podzielić na dwa razy, ale osobiście nie polecam, gdyż nie przyniesie tak spektakularnego efektu. Maska zacznie Wam zasychać i zamiast dobrego oczyszczenia, tylko przesuszycie skórę. Dla niektórych wadą, dla mnie sprawą obojętną jest obecność glikolu propylenowego. Osoby uczulone na ten składnik powinny uważać. 



Jakie maski lubicie ? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lubię długie komentarze - jeśli masz ochotę mi o czymś opowiedzieć, to wal śmiało - zawsze odpisuję i zaglądam również do Ciebie :)