czwartek, 25 grudnia 2014

Ministerstwo Dobrego Mydła, mydło węglowe { z czym to się je, zastosowanie i działanie na skórę }

Dawno, dawno temu któraś blogerka polecała mi mydło węglowe. Od razu uruchomiłam machinę wyszukującą. Niestety rezultaty poszukiwań okazały się mierne. Znalazłam zaledwie dwie firmy, które specjalizowały się w produkcji tego wynalazku. Niestety żadna z nich nie była w zasięgu mojej ręki. Dzięki spotkaniu w Krakowie, poznałam Ministerstwo Dobrego Mydła. Sama nazwa powaliła mnie na kolana a strona internetowa dobiła do końca. Cóż za ciekawy pomysł. Czym jest mydło węglowe ?


Prezentowany wyżej cudak to ręcznie robione mydło wegańskie z aktywnym węglem drzewnym. Jakie posiada właściwości ? Przede wszystkim to naturalny detoks dla skóry. Działa antybakteryjnie i złuszczająco, usuwając zanieczyszczenia i martwy naskórek. Podobno nie posiada zapachu, jednak ja z całą pewnością wyczuwam lekką nutę ziołową.

SKŁAD : Woda, Zmydlone: Olej kokosowy, Oliwa z oliwek, Olej palmowy (zrównoważony), Olej rycynowy, Olej ze słodkich migdałów, Nierafinowane masło kakaowe, Nierafinowane masło shea, Aktywny węgiel drzewny, Olej Palmowy z certyfikatem RSPO


DLACZEGO TEN PRODUKT – CIEKAWOSTKI
Kosteczka ma ok 100 gram i termin ważności od daty produkcji wynosi rok. Opakowanie jest całkiem proste, ale bardzo efektowne. Pomińmy już kwestię wyglądu i przejdźmy do praktyki. Mydełko dobrze się pieni, przez co jest bardzo wydajne. Producent chwali się wylewaniem mydełka do drewnianych forem, ręcznie krojone i nadziewane na sznureczki.

A tak mówią o sobie te Panie....
Ministerstwo Dobrego Mydła to mała rodzinna mydlarnia położona w Kamieniu Pomorskim na zachodnim wybrzeżu Polski. Specjalizujemy się w ręcznym wytwarzaniu niewielkich partii mydeł naturalnych, przygotowywanych na podstawie własnych receptur według starych, tradycyjnych metod. Oleje i masła roślinne łączone są z ługiem sodowym, wzbogacane ziołami, glinkami czy olejkami eterycznymi, wylewane do drewnianych forem a następnie krojone, pieczętowane i leżakowane aż do pełnej "dojrzałości". Jest to proces żmudny i czasochłonny, wymagający wiedzy, doświadczenia i wieloletniej praktyki w rzemiośle. Odwdzięcza się jednak wyjątkowej jakości mydłem z dużą zawartością naturalnej gliceryny, gęstą, kremową pianą i niewielkim procentem niezmydlonych olejów które pielęgnują skórę podczas mycia. Mydłem twardym ale delikatnym, skutecznym i wydajnym. Jednym słowem Dobrym Mydłem.



DZIAŁANIE NA MOJEJ SKÓRZE
Mydełko jest naprawdę delikatne. Gdy przeczytałam o właściwościach antybakteryjnych, myślałam, że będzie lekko przesuszać skórę. Nic bardziej mylnego. Świetnie się pieni i usuwa resztki makijażu. Mam nadzieję, że przy zdecydowanie dłuższym stosowaniu wpłynie także na moją problematyczną skórę. Jak narazie mogę powiedzieć, że znalazłam świetny i wydajny produkt do mycia całego ciała. Jeśli mnie czytacie, to wiecie, że uwielbiam wielofunkcyjne, naturalne produkty. W domku mam również mydło marchewkowe, ale jest zdecydowanie mniejsze i głównie służy do mycia rąk dla całej rodziny. Każdy kto do nas wpada, pyta o nie z racji dziwnego, ale bardzo przyjemnego zapachu. 
Wszystko dowiecie się na stronie www.ministerstwodobregomydla.pl Z mojej strony mogę jedynie powiedzieć, że to świetny wybór i z całym sercem popieram takie niewielkie, lokalne manufaktury. Oby tak dalej dziewczyny !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteś. Chętnie zajrzę i do Ciebie ;-)