piątek, 31 października 2014

Lek na trądzik Duac - specyfika i efekty po 2 miesiącach.

Po lecie postanowiłam znów stawić czoła mojej zanieczyszonej buzi. W tym celu wybrałam się do kolejnego, dermatologa. Zaproponowała mi doustną izotretinoinę, na którą się nie zgodziłam, biorąc pod uwagę, że moja twarz z biegiem czasu wygląda coraz lepiej, a nie coraz gorzej. W związku z tą decyzją rzekła" sppróbujemy tego" i przepisała mi 15 ml tubkę żelu o nazwie Duac. Dziś chyli się ona ku końcowi i pomyślałam, że to dobry moment, by podzielić się z Wami moją opinią o tym leku.



WSKAZANIA DO STOSOWANIA LEKU : 
Leczenie trądziku pospolitego o nasileniu lekkim do umiarkowanego, szczególnie w przypadku zmian zapalnych. Jednym słowem  jest to lek właściwy dla osób, które borykają się ze zmianami ropnymi i tzw. " bolącymi gulami". 

SKŁAD/ SUBSTANCJE CZYNNE :
                                                                                                                                                                                                                              Klindamycyna ( 10mg) jest bardzo popularna w leczeniu trądziku. 
Nadltenek benzoilu (50 mg)  możecie spotkać  nawet w preparatach bez recepty jak Benzacne.
Substancje pomocnicze według mnie są szalenie łagodne. 
Karbomer to substancja żelująca, która odpowiada za lepkość i stabilność.
Dimetykon zmniejsza napięcie, przeciwdziała nadmiernemu przesuszeniu skóry.
disodu laurylosulfobursztynian niestety nie znalazłam wyjaśnienia
glicerol to substancja wiążąca, utrzymująca wilgoć.
Krzemionka koloidalna uwodniona - niezbędny w optymalnej syntezie kolagenu, potrzebny w aktywowaniu enzymów poprawiających wytrzymałość i elastyczność struktur podporowych skóry.
Poloksamer 182  nie udało mi się znaleźć informacji
Wodorotlenek sodu – jedna z najsilniejszych zasad. Wykorzystywana do produkcji mydła i innych detergentów.
woda



DZIAŁANIE :

Bardzo, ale to bardzo chciałabym pokazać Wam efekty po 2 miesiącach stosowania, ale.. po prostu ich nie ma.  Ten żel jest tak łagodny, że na mojej twarzy, która miała już styczność z retinoidami a teraz z kwasami, nie robi żadnego wrażenia. Nawet moje z natury suche policzka nic sobie z tego nie robią. Skóra po posmarownaiu jest lekko napięta, ale nie przesuszona. Nie ma zapachu i nie wywołuje żadnych reakcji alergicznych. Zaskórniki zamknięte ani otwarte ani rusz. Tak sobie używałam i używałam, bo liczyłam, że efekt pojawi się po czasie. Niestety, gdyby nie wdrożenie kwasu migdałowego w stały repertuar pielęgnacji, obawiam się, że byłoby tylko gorzej. Nie powiem, bo wiele się nastarałam, aby znaleźć ten lek w aptekach, gdyż na kilka miesięcy został wycofany z obiegu ( dlaczego ? ) , a gdy już trafił w moje ręce, nie przyniósł absolutnie nic pozytywnego. Robiłam jakiś czas temu wymaz ze swoich zmian i podobno jestem wrażliwa na klindamycynę. Obawiam się jednak, że tak niewielka ilość, jaka występuje w tym produkcie, po prostu nie miała jak zadziałać, a nadtlenek benzoilu na mnie nigdy nie działał ani w Epiduo, ani w Benzacne...



Cena :  38 -50 zł ( w zależności od Apteki)

Co o nim sądzicie ? komuś pomógł ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Lubię długie komentarze - jeśli masz ochotę mi o czymś opowiedzieć, to wal śmiało - zawsze odpisuję i zaglądam również do Ciebie :)