sobota, 27 września 2014

Zrób to sama ! Przeciwzmarszczkowy dwufazowy płyn do demakijażu oczu.

Jestem posiadaczką suchej, skłonnej do drobnych zmarszczek skóry pod oczami. Kilka słonecznych kąpieli, a już widzę, że moja skóra robi się „pognieciona”. Jakby tego było mało, od niedawna zaczęły mi chronicznie wypadać rzęsy. I to nie jest tak, że wydaje mi się, że to normalne. Codziennie leciało mi po kilka długich, grubych rzęs.  Spanikowana zaczęłam stosować odżywkę Eveline jako bazę pod tusz i na noc. Wtedy właśnie wpadłam na pomysł, że może warto zafundować moim rzęsom kurację wzmacniającą podczas demakijażu. W końcu to jeden z najważniejszych procesów, w którym możemy sobie mocno zaszkodzić lub pomóc. Zajrzałam do kosmetyczki i stwierdziłam, że mam bardzo, bardzo dobry olej, aby samej stworzyć płyn do demakijażu oczu o właściwościach przeciwzmarszczkowych.


Co potrzebujemy, aby wykonać dwufazowy płyn do demakijażu oczu :

·         Szczelną butelkę ( moja ma akurat 115 ml )
·         Wodę, może być niegazowana
·         Olej rycynowy
·         Ulubiony olej

Przepis : Do wybranej przez Ciebie butelki zastosuj proporcje 1:1. Przykładowo, jeśli masz 100 ml butelkę, wlej 50 ml wody i 50 ml oleju. Frakcja olejowa powinna być mieszanką wybranego oleju oraz niewielkiej ilości oleju rycynowego. To własnie on decyduje o tym, czy makijaż zostanie dokładnie zmyty. I gotowe !

Dlaczego olej makadamia ?

Przede wszystkim jest bardzo dobrze tolerowany przez wrażliwą skórę. Nie muszę chyba mówić, że skóra pod oczami jest bardzo cienka i wrażliwa na uszkodzenia.  Ma charakterystyczny, orzechowy zapach. Kto lubi masło orzechowe, temu powinien się spodobać. Postać wodnistej, żółtej cieczy.
Składa się z 57 % kwasu olejowego, 25 % kwasu oleopalmitynowego oraz 15 % nasyconych kwasów tłuszczowych. Pozostałe substancje to witaminy A, B, E oraz składniki mineralne.
Kwas oleopalmitynowy wykazuje wysoką zdolność do zwalczania wolnych rodników. Swoim składem przypomina ludzkie sebum człowieka, a zatem z powodzeniem ochrania naskórek przed mrozem czy przesuszeniem.


olej makadamia, Organiqe -  69,90 zł / 100 ml 
olej rycynowy - ok. 3 zł/  30g

Czy to działa ?

Na początku obawiałam się, że wszystko ładnie pięknie, ale makijaż się nie zmyje. Przy pierwszym użyciu wlałam nieco zbyt mało oleju rycynowego. Dolałam jeszcze odrobinkę i .. eureka ! Makijaż dokladnie zmyty, oczka nawilżone i żadnych resztek w spojówce, jak to u mnie lubi się robić..  Co do rzęs, nie powiem Wam, czy są efekty, bo do tego trzeba troszkę cierpliwości. Jedno jest pewne : ja już nie będę kupować gotowych produktów do demakijażu oczu. Można przechowywać w temp. Pokojowej, nie zauważyłam absolutnie żadnych minusów. Polecam !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteś. Chętnie zajrzę i do Ciebie ;-)