wtorek, 9 września 2014

Dlaczego zdecydowałam się na naturalną pielęgnację ? - moja historia.

Na wstępie pragnę podziękować wszystkim, którzy czytali mój pierwszy blog. Powstał on spontanicznie i tak naprawdę jeszcze nie wiedziałam, w jakim kierunku będzie zmierzał. Od tamtej chwili minęło 1,5 roku. Niczym gąbka chłonęłam informacje dotyczące naturalnej pielęgnacji, śledziłam efekty odstawienia szkodliwej chemii i coraz bardziej nie było mi po drodze z drogerią. Z uśmiechem na ustach wspominam chwile, w której spojrzałam na pierwszy lepszy skład i byłam wprost przerażona, że istnieją ludzie, którzy mogą wiedzieć, co to wszystko oznacza. Przecież to takie proste...


Dlaczego naturalna pielęgnacja twarzy ?
Od 18 roku życia borykam się z trądzikiem. Są to ropne zmiany w obrębie brody i policzków. Jako laik słuchałam absolutnie wszystkiego co mówili dermatolodzy. W zasadzie zbyt wiele nie mówią ! Zadośćuczynieniem niezdręcznej ciszy był wagon maści i antybiotyków. Przygoda z tetracykliną skończyła się w chwili ,gdy nabawiłam się przeziębienia na 4 miesiące.  Chyba każdy normalny człowiek w pewnym momencie by się załamał i pieprznął tym wszystkim. Pomyślałam, że może warto odstawić dosłownie wszystko ?  I to była najlepsza decyzja w życiu. Właśnie wtedy przekonałam się, że można sobie samemu zaszkodzić i żadne leki nie pomogą, jeśli nie znajdziesz winowajcy. Składnik. Połączenie składników. 


Jak to wygląda w praktyce ?
Oczywiście nadal stosuję mnóstwo kosmetyków. Najważniejszy jest dla mnie skład i opinie osób, które mają podobną skórę. Nie kupuję już  przypadkowych produktów, mniej więcej wiem, co powoduje u mnie aknegenność i staram się omijać określone kombinacje składników. Podstawą jest czytanie ;-) 


Dlaczego nowy blog ?
Wiele osób zagląda na blog i poszukuje konkretnej infomacji. Z własnego doświadczenia wiem, że miło jest zajrzeć  na ulubioną stronę i nie musieć szukać czegoś ciekawego w kwestii pielęgnacji pomiędzy postami o ciuchach i dupie marynie. Poza tym to także nowe wyzwanie dla mnie, a ja lubię wyzwania !

Zapraszam serdecznie ;-) 
WebRep
currentVote
noRating
noWeight

3 komentarze:

  1. Dołączam z przyjemnością do grona obserwatorów :) Szykuje się bardzo ciekawy blog :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super :) ja także ostatnio borykam się z trądzikiem w okolicy brody i mam nadzieję, że dzięki Twoim radom pozbędę się go, bo cenię sobie naturalne składniki..
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli będę umiala, postaram się pomóc ;)

      Usuń

Lubię długie komentarze - jeśli masz ochotę mi o czymś opowiedzieć, to wal śmiało - zawsze odpisuję i zaglądam również do Ciebie :)